Adresa de email

8 + 3 =


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Modele de la A la Z

Modele / Modele de la A la Z / Contracte

Contract auto model

Primul model de contract auto este contractul de vanzare cumparare auto, utilizat si solicitat totodata de serviciile politiei pentru inmatricularea autovehiculelor. In cazul in care vindeti sau cumparati un autoturism va recomandam sa utilizati acest model de contract. Dupa salvarea acestuia pe calculatorul dvs. il puteti lista dupa care il completati cu datele solicitate in formular.
 

descarca contract auto

Al doilea formular de contract este modelul unui contract utilizat in cazul serviciilor de transport auto.

"CONTRACT DE TRANSPORT AUTO model
                              
          I. PARTILE CONTRACTANTE
          Art.1
          Societatea comerciala ............... cu sediul in .............. inregistrata la Registrul Comertului .............. sub nr. ..............., avand contul numarul ....... deschis la Banca ........................, codul fiscal nr. ......... prin reprezentantii legali ..........................., in calitate de EXPEDITOR
          si
          Societatea comerciala ............... cu sediul in .............. inregistrata la Registrul Comertului .............. sub nr. ............ avand contul numarul ............ deschis la Banca ............................., codul fiscal nr. ......... prin reprezentantii legali ............................., in calitate de CARAUS,
        

          II. OBIECTUL CONTRACTULUI
          Art.2
          Obiectul contractului consta in transportul de catre caraus a marfurilor prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul contract.
          Transportul va fi asigurat cu mijloace de transport  .............. in perioada ......... incepand cu data de .......... pana la data de ................. la destinatar ............. locul ....................
          Art.3
          Expeditorul va preda marfurile iar carausul le va lua in primire la data de .............
        
          III. OBLIGATIILE PARTILOR
          Art.4
          Expeditorul se obliga:
          a) sa intocmeasca scrisoarea de trasura;
          b) sa insereze obligatoriu in scrisoarea de trasura:
          - natura, greutatea, masura sau numarul marfurilor de transportat si daca marfurile sunt in lazi sau pachete, calitatea marfurilor, numarul si sigiliile puse;
          - numele expeditorului cu indicarea sediului;
          - numele si sediul carausului;
          - locul de destinatie si persoana destinatarului cu toate datele de indentificare, cu mentiunea daca scrisoarea de trasura este la ordin sau la purtator;
          - cheltuielile de transport si sumele datorate carauoului pentru expediere, inclusiv celelalte cheltuieli adiacente cu nominalizarea acestora;
          - timpul in care trebuie sa fie efectuat trasportul pe calea ferata, daca trebuie facut cu rapiditate;
          - orice alte prevederi asupra carora partile au convenit.
          c) sa incredinteze carauoului actele de vama si alte acte necesare potrivit naturii marfurilor si anume  ......................................................
          Art.5
          Carausul se obliga:
          a) sa transporte marfurile prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul contract;
          b) sa ia in primire marfurile conform mentiunilor inserate in scrisoarea de transport; daca nu se mentioneaza vreo rezerva cu privire la starea marfurilor este prezumat ca acestea nu prezinta vicii de ambalare;
          c) sa predea marfurile destinatarului la termenul de  ............................;
          d) sa restituie expeditorului un exemplar de scrisoare de transport pe care a semnat-o, fapt ce confirma ca lucrurile se afla in posesia carausului, fiind raspunzator de ele;
          e) sa raspunda de pierderea sau deteriorarea marfurilor care i-au fost incredintate spre transport din momentul in care le primeste si pana la acela al predarii lor destinatarului; carausul este exonerat de raspundere daca probeaza ca pierderea sau deteriorarea a fost cauzata de forta majora sau de caz fortuit ori de fapta culpabila a expeditorului sau a destinatarului sau chiar de viciul propriu al marfurilor.
                 
IV. PRIVILEGIUL CARAUSULUI
          Art.6
          Carausul are drept de retentie asupra marfurilor transportate pana cand primeste pretul convenit pentru transportul efectuat.
          Carausul are drept de retentie asupra marfurilor daca nu i s-a restituit exemplarul scrisorii de transport semnat de el.
          Carausul are deci privilegiul asupra marfurilor transportate pana la predarea lor destinatarului.
        
          V. RISCUL PIEIRII MARFURILOR
          Art.7
          Riscul pieirii marfurilor este suportat de caraus dupa ce acesta a luat in primire marfurile, chiar daca scrisoarea de trasura nu a fost intocmita de expeditor.
        
          VI. RISCURILE TRANSPORTULUI
          Art.8
          Daca din caz fortuit sau forta majora, transportul este impiedicat sau intarziat peste termen, carausul trebuie sa-l instiinteze imediat pe expeditor care are dreptul de a rezilia contractul, platind cheltuielile facute de caraus pana in acel moment.
          Art.9
          Cand in timpul transportului se produce imprejurarea din cauza de forta majora sau caz fortuit, carausul va inotiinta pe expeditor, avand dreptul la plata pretului proportional cu drumul parcurs.
        
          VII. PRETUL SI MODALITATILE DE PLATA
          Art.10
          Pretul transportului este de .......... lei si va fi achitat la data de ............ cu dispozitie de plata (cec, numerar) in contul carauoului numarul ......... deschis la Banca ...........
        
          VIII. DURATA TRANSPORTULUI
          Art.11
          Transportul se efectueaza in perioada................
        
          IX. DREPTURILE SI OBLIGATIILE DESTINATARULUI
          Art.12
          Dupa ajungerea marfurilor la destinatie sau dupa trecerea zilei in care acestea trebuiau sa ajunga, destinatarul este de drept sa exercite toate drepturile derivand din contractul de transport printre care:
          a) predarea marfurilor si a scrisorii de transport;
          b) despagubiri pentru intarziere sau pentru degradarea marfurilor;
          c) sa verifice starea marfurilor chiar cu expertii dar pe cheltuiala sa.
          Art.13
          Destinatarul are obligatia sa plateasca tot ceea ce se datoreaza carausului pentru transportul asigurat dupa mentiunile din scrisoarea de transport.

          X. STINGEREA RASPUNDERII CARAUSULUI
          Art.14
          Stingerea raspunderii carausului va avea loc prin predarea marfurilor si respectiv primirea acestora, fara rezerva de catre destinatar.
          Art.15
          Actiunea contra carausului pentru pierderea partiala sau degradarea marfurilor, continua sa existe pe un termen de ....... zile de la primirea marfurilor iar ca exceptie, si dupa acest moment, daca anumite imprejurari dovedite atesta ca degradarile sau pierderile nu au putut fi constatate la momentul predarii-primirii.

          XI. SCRISOAREA DE TRASURA
          Art.16
          Inscrisul constatator al contractului este scrisoarea de transport intocmita de catre expeditor, semnata de caraus si potrivit formularelor existente, la dispozitia fiecarui caraus.
          Partile pot anexa la scrisoarea de trasura o nota in care sunt prevazute obligatiile suplimentare asumate de fiecare parte si care nu au putut fi mentionate in imprimatul tipizat.

          XII. RASPUNDEREA CONTRACTUALA
          Art.17
          Depasirea termenului convenit de parti pentru efectuarea transportului atrage pierderea unei parti din pretul cuvenit carausului, proportional cu durata intarzierii.
          Art.18
          Daca intarzierea a durat indoit fata de timpul hotarat, carausul pierde intregul pret.
          Art.19
          Carausul poate fi obligat si la repararea daunelor cauzate de intarziere.
          Art.20
          In caz de neindeplinire a obligatiei de plata a pretului, se vor plati penalitati de intarziere de ...% din suma datorata pentru fiecare zi de intarziere.

          XIII. FORTA MAJORA
          Art. 21
          Forta majora exonereaza partile de raspundere in cazul executarii necorespunzatoare sau cu intarziere a obligatiilor asumate prin prezentul contract.Prin forta majora se intelege un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil si insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului care impiedica partile sa-si execute obligatiile asumate.

          XIV. LITIGII
          Art.22
          Litigiile care se vor naste din prezentul contract sau in legatura cu prezentul contract vor fi solutionate pe cale amiabila.
          Art.23
          Daca partile nu vor ajunge la o intelegere amiabila, atunci litigiile vor fi inaintate spre solutionare instantelor competente.

          Prezentul contract s-a incheiat azi .............. in  ..............exemplare.
        
           EXPEDITOR,                                    CARAUS," 

 

Modele similare

 

Comentarii (0)


 

Adauga un comentariu


   
Nick    
   
Comentariu    
   
CAPTCHA Image
Scrieti textul din imaginea de mai sus *
Campurile marcate cu (*) sunt obligatorii
   

Ultimele stiri si evenimente

Model controversat de cizme la moda

Moda aduce o noutate in fiecare sezon, fie ca vorbim de vara sau iarna, designerii gasesc ceva care sa socheze, care sa atraga atentia si, totodata, sa faca valuri printre impatimitii modei. Iarna aceasta cizmele jambiere sunt un deliciu. [ detalii... ]

 

Modelele de motoare mici ii cuceresc pe constructorii auto

Constructorii auto sunt cuceriti de motoarele mici care echipeaza noile modele auto. Consum mic dar putere mare, acestea sunt itemurile pe care trebuie sa mizeze constructorii pentru a-i cuceri pe potentialii cumparatori. Capacităţi [ detalii... ]

 

Volan pe dreapta la modelele Dacia Sandero

Dacia incearca versiunea cu volan pe partea dreapta. Producatorul auto Renault a decis ca in Romania, la Mioveni, Dacia Sandero sa fie fabricat si cu volan pe partea dreapta. Este clar ca optiunea cu volan pe partea dreapta este [ detalii... ]

 

Modelul Duster este cerut de Marea Britanie

Cererea pentru modelele Dacia Duster este crescanda in tinutul englezilor, inregistrandu-se peste 1.000 de precomenzi pentru acest model in Marea Britanie. Oficial Duster nua fost lansat in Marea Britanie dar cererea este [ detalii... ]

 

Modelele Fiat, Opel si Peugeot si-ar putea uni fortele

Modelele Fiat, Opel si Peugeot si-ar putea uni fortele si ar putea cosntitui o singura companie are sa reprezinte o forta mai mare pe piata auto. Directorul general al Fiat, Sergio Marchione, a propus recent fuziunea grupului cu PSA Peugeot [ detalii... ]

 
     





     

     

    Declaratii fiscale